Sunday 8 September 2013

Entri 21: Entri Kurang Bermanfaat


Berbalik kepada persoalan berbangkit.... (tiba-tiba)

Baiklah, baiklah. Mari menjadi waras semula.

Bismillah.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Saya mempunyai blog, tetapi saya rasa saya langsung tidak layak digelar penulis blog. Sebabnya saya jarang menulis entri baru dan update blog.

Cik Isteri yang gigih selalu sahaja minta saya tulis entri baru. Pernah sekali, beliau minta saya tulis entri berkenaan makaroni goreng hanya semata-mata saya sedang makan makaroni goreng. Mungkin beliau menyangka saya tidak update blog kerana tiada idea. Jadi, kononnya beliau mahu memberikan idea spontan supaya sekurang-kurangnya blog ini tidak bersawang.

No, no!

Saya jarang update blog bukan kerana tiada idea.

Bukan juga disebabkan malas, kerana saya paling benci bermalasan. Sehari tidak produktif akan membuatkan saya menyesali masa yang saya sudah buang dengan sia-sia. Masa itu tidak akan kembali, tahu? Sepertimana makanan yang kita tidak habiskan dan buang ke dalam tong sampah dengan begitu kijam, dan apabila kita terasa lapar pada masa tiada makanan, kita rasa begitu menyesal kerana membuang makanan itu! Huh! Huh! Huh!

Saya juga tidak tahu punca saya jarang update blog. Mungkin saya tiada bakat menulis blog, justeru saya rasa berat untuk menulisnya. Walhal banyak perkara bersarang dalam kepala, tetapi semua itu saya curahkan ke medium lain seperti novel, status FB, dan paling kerap, dan paling membahagiakan, saya curahkan kepada Cikpuan Isteri yang sudi mendengar siang dan malam.

Pada akhirnya, blog hanya menjadi pilihan terakhir untuk saya berkongsi cerita. Mungkin sebab itulah... kot.

Wassalam.

3 comments:

Afeeya Bella said...

UPDATE BLOG!! Hahahaha.

Izham said...

Ruginya! Saya nak tahu juga apa si penulis dan pelukis komik buat dem melestarikan idea mereka.

Please update! Tapi janganlah update hari ini Tuan makan apa. Haha.

cash loan said...


Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
loan at 3% interest rate, Contact us via Whats app +919205646839
mohanmendcompany01@gmail.com

LOAN SEEKERS APPLICATION FORM
******************************
1) Full Name:
2) Gender:
3) Loan Amount Needed:
4) Loan Duration:
5) Country:
6) Home Address:
7) Mobile Number:
8) Fax Number:
9) Occupation:
10) Monthly Income:
11) Salary Date:
12) Purpose of loan:
13) Where did you get our loan advertisement:
mohanmendcompany01@gmail.com